Cum găsești un subiect de blogging?
Aveți deja un blog și aveți o mulțime de articole interesante pe el.
Știi că este timpul să mai încarci unul, dar… nu ai nicio idee pentru el. Ce faci?
Îți voi spune ce instrumente și metode folosesc eu însumi pentru a crea conținut valoros!

Utilizează instrumente când nu ai inspirație
Există o serie de modalități eficiente de a vă asigura că o postare va fi de interes pentru utilizatori. Unele sunt gratuite, iar altele sunt plătite.
Unele vă pot surprinde:
Motorul de căutare Google
Ca de obicei, unchiul Google vine în ajutor, și în cea mai “primitivă” versiune pe care o cunoașteți – motorul de căutare. Cum îl folosiți?
Pur și simplu introduceți o frază cheie, de exemplu, “îngrijire”, “carte despre”, “știri despre automobile” și începeți să analizați:
- secțiunea “căutări similare”, care se află sub rezultatele organice,
- autocompletarea, care vă spune ce caută cel mai des utilizatorii,
- secțiunea de întrebări frecvente de pe site-urile web, care este afișată în rezultatele gratuite ale Google (ca element extins).
Analiza concurenților
În calitate de redactor de blog, cu siguranță vizitați alte bloguri și site-uri din domeniu. Astfel, vedeți ce subiecte sunt abordate în prezent. Luați-le în considerare ca sursă de inspirație!
Totuși, nu uitați să nu copiați totul cuvânt cu cuvânt. Mai degrabă, încercați să scrieți dintr-o perspectivă diferită și să adăugați ceva de valoare din partea dumneavoastră.
Canale YouTube, podcasturi
Aici operați pe un principiu similar cu cel al blogurilor. Urmăriți ce subiecte abordează în prezent youtuberii sau autorii unor podcasturi populare.
Pentru a vă ușura acest lucru, configurați-vă cu alertele Google și primiți informații despre noul conținut prin e-mail.
Puteți utiliza platforme precum YouTube, Spotify, Apple Podcasts sau iTunes.
Google Trends
Google Trends este un instrument excelent pentru a vedea dacă un subiect ales prezintă în prezent interes pentru utilizatori. Da, există și în domeniul scrisului, există sezonalitate.
Nici tu nu vei fi interesat de un articol despre pantofii de iarnă dacă abia au început sărbătorile. Țineți cont de acest lucru atunci când vă creați propriul conținut!
Google Search Console
Căutarea de idei pentru un nou articol poate implica reciclarea a ceea ce se află deja pe blogul tău. Folosiți Google Search Console pentru a afla care dintre articolele dvs. s-au dovedit a fi deosebit de ușor de accesat. Și apoi încercați să creați o postare pe un subiect conex sau ca un supliment practic.
Pentru acest articol, voi completa subiectul “Cum să găsești un subiect de blog” cu un articol despre găsirea cuvintelor cheie potrivite. Credeți că acest lucru va funcționa?
În afară de asta, GSC vă oferă un raport de eficacitate valoros pentru a vedea pentru ce fraze este afișat site-ul dvs. Căutați printre ele întrebări, fraze de consiliere sau așa-numitele long-tail-uri și considerați-le ca o altă sursă de inspirație. .
Answer the Public
Answer the Public este unul dintre cele mai eficiente instrumente pentru a genera idei de bloguri. În același timp, este simplu și intuitiv de utilizat.
Selectați țara, limba și subiectul de interes și veți obține un grafic circular cu întrebările utilizatorilor grupate tematic.
În versiunea de bază (și gratuită) a instrumentului, aveți opțiunea de a verifica 3 întrebări pe zi.
Buzzsumo
Un alt instrument eficient pe care îl putem folosi gratuit timp de 30 de zile este Buzzsumo. Dacă sunteți în căutare de inspirație pentru un articol de blog, accesați Content Explorer și folosiți cele trei file: subiecte, întrebări și tendințe. O caracteristică interesantă este posibilitatea de a filtra – selectați țara, limba, intervalul de timp al datelor și tipul de pagină. Acest lucru vă va permite să vă orientați mai precis către publicul dumneavoastră.
Instrumente SEO plătite:
Surfer
Merită să vă recomandăm un instrument numit Surfer. Dacă faceți clic pe Keyword Research și introduceți cuvântul cheie acolo, vă va afișa întrebări și alte fraze populare. Mai mult, în Surfer puteți analiza conținutul concurenților dvs. pentru un anumit cuvânt cheie.
Senuto
În acest instrument polonez, veți găsi în principal o bază de date extinsă de fraze cheie. De exemplu, merită să încercați fila cu întrebări: introduceți termenul de căutare și veți primi o listă de întrebări legate de acesta. Fiecare dintre acestea poate fi titlul următoarei postări!
Senuto sugerează, de asemenea, fraze pe care să le folosiți într-un articol pentru ca acesta să se claseze mai bine și să fie vizibil în rezultatele căutărilor organice.
Semstorm
Semstorm este un instrument cuprinzător de analiză a site-ului dvs. pentru SEO. Așadar, dacă vă decideți să îl achiziționați, îl puteți folosi pe scară largă. În acest moment, însă, mă voi concentra pe cuvintele cheie pe care le puteți găsi sub acest nume special. Introduceți orice frază din industria dvs. și instrumentul vă va pregăti sugestii gata făcute.
Semstorm se asigură că utilizatorii sunt interesați de aceste subiecte, așa că, probabil, vor fi interesați și de un conținut similar pe site-ul dvs.
Ahrefs
În Ahrefs, rapoartele Keyword Explorer și Content Explorer vor fi cele mai importante în contextul găsirii unei idei pentru un blog. În primul, introduceți o frază și primiți o serie de sugestii. Le puteți filtra în funcție de numărul mediu lunar de căutări și de numărul de cuvinte.
Content Explorer, pe de altă parte, este utilizat pentru a căuta subiecte pe site-urile concurenților. Introduceți un subiect, iar instrumentul va căuta cele mai populare articole legate de acesta. De asemenea, aici puteți filtra rezultatele în funcție de: traficul din rezultatele organice, numărul de linkuri externe, numărul de distribuiri în social media sau numărul de cuvinte.
Semrush
În cele din urmă, vă voi atrage atenția asupra Semrush, mai exact asupra raportului Topic Research. Acesta funcționează pe un principiu similar cu toate celelalte – introduceți fraza aleasă în căsuța de căutare, iar în schimb veți primi o listă de subiecte potențiale.
O caracteristică suplimentară a instrumentului este posibilitatea de a căuta o idee pe un subiect selectat și într-un domeniu selectat (de exemplu, de la un concurent). Semrush prezintă rezultatele în moduri interesante. Unul dintre ele este o hartă mentală.
Cum să găsiți subiecte de blog – rezumat
Crearea unui blog nu este o sarcină ușoară. În calitate de autor, trebuie să fiți în continuare creativ și, în același timp, să vă atingeți nevoile utilizatorilor. Înseamnă asta că sunteți condamnat la eșec?
Categoric nu! Există multe modalități de a căuta inspirație. De exemplu, puteți face acest lucru folosind motorul de căutare Google, analizându-vă concurenții pe blogurile lor sau pe alte canale, precum și unele instrumente gratuite, cum ar fi Google Trends, Google Search Consol, Answer the Public sau Buzzsumo.
Dacă doriți să fiți mai încrezător că articolele dvs. vor fi citite și se vor traduce în acțiuni concrete ale utilizatorilor, poate doriți să vă gândiți să investiți. În ce? În instrumente SEO dovedite și bine cunoscute: Surfer, Senuto, Senuto, Semstorm, Ahrefs și Semrush. Veți găsi, de asemenea, multe alte funcții care vă vor ajuta să vă poziționați foarte bine în rezultatele căutărilor.
Așadar: treceți la treabă!