Ce este un landing page și cum creezi unul?

(Last Updated On: September 16, 2019)

Landing page-ul este o pagină special creată cu un scop comercial și este o metodă rapidă de a convinge utilizatorii să finalizeze o anumită acțiune. Altfel spus, pe un landing page se găsesc, spre exemplu, informații, oferte speciale de marketing precum cursuri gratuite, demo-uri etc. sau promovarea unor produse ori servicii. Toate acestea îndeamnă utilizatorii la acțiune, motiv pentru care trebuie ca landing page-ul tău să fie bun! 

Poți compara landing page-ul unui site cu coperta unei cărți noi – dacă aceasta este bine realizată, atunci cititorii vor fi mai atrași să o citească! Tocmai din acest motiv, în prezentul articol, nu vei afla doar ce este exact un landing page, ci mai ales cum se realizează în cele mai bune moduri, pentru ca rezultatul final să fie de impact! 

Conținut

  1. Ce este un landing page?
  2. Cele mai bune practici de a crea un landing page
  3. Secretele unui CTA bun
  4. Ce instrumente folosești pentru crearea unui landing page bun?

Ce este un landing page?

Mai sus am menționat deja, în cuvinte simple, ce este un landing page sau asa-zisa pagină de „ aterizare ”. În termeni de marketing, definiția corectă este: un landing page este o pagină web diferită de restul site-ului, pentru că  are un design special creat, menit să atingă un anumit scop, în final.  

Practic, un landing page bine realizat, va convinge un procent mare de utilizatori, să ducă la bun sfârșit o anumită acțiune, ca de exemplu: participarea la un curs, completarea unui formular, înregistrarea unui cont, plasarea unei comenzi etc. Aceste acțiuni determină rata de conversie și stabilesc cât de bun este un landing page – poate face diferența între site-ul tău web și cel al concurenței!

Cele mai bune practici de a crea un landing page

Pentru ca rata de conversie a site-ului tău să fie în continuă creștere, este bine să iei foarte serios în calcul, unele dintre cele mai eficiente practici pentru crearea unui landing page bun, și anume:

  • să prezinte utilizatorilor o ofertă: cel mai mult atrage din punct de vedere vizual, o ofertă, fie că este vorba de discount la un produs, fie că este vorba despre o gratuitate, despre abonarea la un newsletter etc.;
  • titlul trebuie să fie foarte clar: primul element pe care îl vede utilizatorul pe landing page, este titlul. Acesta trebuie scris mare, concis și clar și, mai ales, ar trebui să conțină cuvântul „ gratuit ”, dacă site-ul are o ofertă corespunzătoare pentru vizitatori;
  • beneficiile trebuie scoase în evidență: imediat sub titlul principal, ar trebui să prezinți toate beneficiile de care pot dispune utilizatorii, dacă reacționează la acea ofertă – textul trebuie să vorbească despre beneficiile potențialilor clienți, nu despre tine!;
  • trebuie să conțină un formular: acest element ar trebui să fie obligatoriu, pentru ca utilizatorii să poată intra în contact cu tine – formularul poate fi de comandă, de abonare etc. și în cazul unui landing page este mult mai eficient, decât un simplu număr de contact sau o adresă de email;
  • să conțină imagini sau alt tip de conținut grafic relevant: în general, este de ajuns o singură imagine reprezentativă ori un video pe landing page, care să reprezinte în totalitate pagina web, așa că aceasta trebuie aleasă cu mare atenție, pentru că este un element important!

Indiferent de practicile pe care hotărăști să le folosești, toate sunt menite să facă din landing page-ul tău, unul de succes! Practicile bune sunt cheia unui site web reușit! Însă, trebuie menționat un lucru foarte important – un landing page conține un număr foarte limitat de elemente, deoarece navigarea este limitată iar elementele ce nu au ca scop acțiunea utilizatorilor, sunt eliminate! În capitolul următor, vei afla cum poți convinge utilizatorii să… „ treacă la acțiune ”!

Secretele unui CTA bun

Cu siguranță mulți dintre voi deja se întreabă ce este CTA ( termen în engleză, numit „ Call for action  – Apel La Acțiune ” ). Practic, un CTA bun reprezintă o imagine sau un mesaj text care invită utilizatorii să facă o anumită acțiune, ca urmare a paginii web parcurse. CTA face exact cel mai important lucru pe landing page – invită vizitatorii site-ului să facă acțiuni precum descărcarea unui ebook, participarea la un eveniment ș.a.

Pentru a realiza un CTA bun, iată câteva ponturi pe care ai putea să le urmezi:

  • CTA trebuie sa aibă un design bun: butonul CTA trebuie să se evidențieze printr-o culoare diferită (contrastul dintre culoarea butonului și cea a fundalului trebuie să fie puternică și să se observe rapid ), prin formă și prin mărimea textului;
  • Un CTA bun trebuie să răspundă la 3 întrebări esențiale: ce, de ce și când! Așadar, textul trebuie să fie extrem de clar și concis, ca de exemplu: „ beneficiază, descarcă acum etc. ”
  • De asemenea, un CTA bun va trimite utilizatorii exact pe pagina destinată acțiunii, de unde aceștia pot continua finalizarea acțiunii;
  • Se consideră un CTA bun și acela care include elemente vizuale în butonul sau în textul de CTA: este dovedit faptul că elementele vizuale măresc considerabil eficiența și tentează mai mulți utilizatori să procedeze la o anumită acțiune.

Dacă  vei ține seama de aceste mici „ secrete ” ale unui CTA bun, poți fi sigur că rezultatul va fi cel dorit, iar site-ul tău web va deveni mai eficient! Încearcă să creezi un landing page de excepție și vei câștiga utilizatorii de partea ta!

Ce instrumente folosești pentru crearea unui landing page bun?                                                       

Iată ce instrumente îți pot ușura munca și te pot ajuta să-ți dai seama dacă ai creat un landing page bun, optimizat și eficient pentru utilizatori:

Un site builder – este important să alegi o aplicație buna care să permită optimizarea site-ului pentru mobil și care să genereze un cod bun al site-ului. De ce merită să folosești un program site builder pentru a crea un Landing Page? Pentru că:

  • este foarte rapid și relativ ieftin să faci un landing page cu ajutorul unui site builder;
  • este foarte ușor să îmbunătățești modul în care arată landing page-ul.

Creează un landing-page cu una din platformele din ranking-ul nostru.

GTMetrix – este un instrument online care analizează viteza și performanța site-ului, respectiv a landing page-ului. Trebuie doar să accesezi link-ul de mai sus și să introduci o adresă URL pentru analiză, iar GTMetrix va genera un raport detaliat de performanță.

Accesează GTMetrix

Google test mobile-friendly – este un alt instrument simplu de utilizat și funcționează după același principiu ca GTMetrix. Accesează link-ul, introdu adresa URL și află rezultatul testului într-un minut – acesta va include o captură de ecran cu aspectul paginii pe un dispozitiv mobil și o listă a problemelor de utilizare mobilă pe care le depistează.

Testează-ți site-ul cu Google Mobile-friendly Test 

Google Analytics – acest instrument îți permite să ai acces permanent la informații despre numărul de utilizatori care accesează zilnic landing page-ul tău ( trafic pe site ). Este de ajuns să te înscrii rapid și simplu, după care vei primi un cod de urmărire pe care va trebui să-l inserezi în pagină, pentru ca Google să știe când anume este accesat site-ul tău. În doar câteva ore de la înregistrare vei începe să ai acces la datele care te interesează.

Analizează traficul de pe site cu Google Analytics

Hotjar – este un instrument specific de analizare a comportamentului utilizatorilor pe landing page-ul tău. Hotjar te ajută să monitorizezi click-urile utilizatorilor și indicatorii dorințelor acestora, să descoperi ce probleme întâmpină văzând apăsările și mișcările mouse-ului, să vezi ce câmpuri ale landing page-ului se încarcă mai greu sau rămân necompletate și de ce vizitatorii abandonează pagina, precum și multe altele.

Studiază comportamentul utilizatorilor cu Hotjar