5 instrumente gratuite de la Google pentru site-ul tău!

Ți-ai creat deja propriul site web – felicitări! :). Acum trebuie să te gândești ce instrumente de la Google poți folosi, pentru ca site-ul, indiferent că este blog, magazin ori site al companiei, să se poziționeze cât mai bine în motoarele de căutare. Iar cele 5 instrumente gratuite de la Google contribuie exact la acest lucru!

Deși unele instrumente sunt create special pentru servicii specifice, totuși, majoritatea sunt utilizate pentru orice tip de site, după cum am menționat mai sus. În plus, sunt gratuite, așadar de ce să nu profiți și să nu le utilizezi pentru a-ți îmbunătăți pagina?

Am selectat 5 instrumente gratuite apreciate și populare de la Google și ți le prezint în detaliu pe parcursul acestui articol. Citește-l! Merită!

Cuprins articol:

  1. Instrumentul gratuit Google Analytics – ce este și cum funcționează?
  2. Instrumentul gratuit Google Search Console – ce este și cum funcționează?
  3. Instrumentul gratuit Compania mea Google – cum funcționează?
  4. Utilizarea instrumentului gratuit Google Trends
  5. Ce este Google Mobile – Friendly Test? 

Instrumentul gratuit Google Analytics – ce este și cum funcționează?

Google Analytics este cel mai popular instrument și este aproape gratuit. De ce spun „ aproape ”? Pentru că este un instrument gratuit atât timp cât site-ul tău web are mai puțin de cinci milioane de vizite pe lună 😉

Instrumentul Google Analytics este de fapt o aplicație virtuală ce analizează statisticile site-urilor web, care funcționează încă din anul 2005. Acest instrument popular poate genera peste 80 de tipuri de rapoarte legate de colectarea datelor de site-uri și permite crearea de segmente de utilizatori pe sursa de trafic. 

Totodată, Google Analytics a devenit, în timp, un standard și oferă inclusiv date despre comportamentul utilizatorului ( UX ).

Este disponibil în aproximativ 40 de limbi și se integrează cu ajutorul aplicațiilor de comerț electronic. Este instrumentul perfect pentru a verifica evoluția site-ului tău!

Instrumentul gratuit Google Search Console – ce este și cum funcționează?

Google Search Console este o platformă special creată pentru administratorii de website-uri. Datorită acestui instrument gratuit de la Google, poți să verifici starea indexării motoarelor de căutare, pentru a optimiza site-ul web.

De asemenea, Search Console îți permite, de exemplu, să trimiți și să verifici starea unei hărți a site-ului tău ori să analizezi link-urile interne și externe (adică hyperlink-urile defecte).

Instrumentul gratuit Compania mea pe Google – cum funcționează?

După cum indică și numele instrumentului gratuit de la Google, acesta a fost creat special pentru site-ul companiei tale. Utilizând instrumentul Compania mea pe Google, te asiguri că potențialii clienți te vor găsi extrem de repede în mediul online. Astfel, compania ta poate evolua și se poate dezvolta în timp, ceea ce va atrage după sine totodată, succesul afacerii tale! 

Cum funcționează acest instrument gratuit și ce îți permite să faci? O mulțime de lucruri, de la actualizarea detaliilor companiei ori adăugarea de contacte, până la consultarea ofertei și influențarea modului în care văd clienții site-ul companiei. Totodată, Compania mea Google îți permite să adaugi intrări pe pagină, să vizualizezi statisticile afacerii și să publici fotografii specifice companiei.

Utilizarea instrumentului gratuit Google Trends

Practic,Google Trends se utilizează atunci când dorești să cauți subiecte care te interesează – acest instrument gratuit de la Google este unul intuitiv și îți va indica popularitatea frazelor de probă, pentru a determina competitivitatea lor.

De asemenea, poți verifica și afla care sunt subiectele căutate recent sau poți verifica „ anul motorului de căutare ” – acesta îți va arăta subiectele celor mai populare interogări de-a lungul unui an.

Ce mai poți face cu instrumentul gratuit Google Trends? Poți alege regiunea, fusul orar, precum și subiectul ori locul de căutare de care ești interesat. Altfel spus, acest instrument te ajută să fii la curent cu tot ceea ce este „ în trend ”, la momentul actual! Iar acest lucru este foarte important pentru tine și pentru site-ul tău!

Ce este Google Mobile Friendly – Test?

Un ultim instrument gratuit de la Google pe care ți-l prezint astăzi, este Google Mobile Friendly – Test. Acesta îți permite să verifici cum arată site-ul tău mobil și dacă este optimizat la standardele Google. Probabil știi deja cât de important este să-ți optimizezi site-ul la dispozitivele mobile, mai ales că, în ziua de astăzi, oamenii accesează orice site mai mult de pe smartphone-uri, decât de pe desktop sau de pe laptop.

Dacă site-ul este optimizat la standardele Google, acest lucru va facilita modificările și optimizările necesare pentru ca utilizatorii să se bucure de site-ul tău, iar acesta să se potrivească nevoilor lor. De asemenea, va fi afișată orice problemă specifică ce poate exista și va fi menționat tipul erorii.

Utilizează aceste instrumente gratuite de la Google, pentru că acesta din urmă le-a pus la dispoziția ta, pentru a-ți face munca mai ușoară și pentru a crea o bază solidă și valoroasă pe care să o poată folosi la indicarea rezultatelor căutării!

Alege cu atenție platforma de creare a site-ului!

În încheiere, îți atrag atenția asupra unui lucru foarte important pe care nu ar trebui să-l ignori în momentul în care alegi o platformă sau alta, pentru a-ți crea site-ul web. Este bine să știi că nu toate platformele de creare website-uri oferă posibilitatea de a conecta în mod gratuit, la instrumentele Google Analytics și Google Search Console. 

Alege o platformă care să-ți permită să utilizezi în mod gratuit aceste instrumente, indiferent de oferta ori pachetul pe care o/îl alegi. De ce spun asta? Pentru că, de exemplu, unele platforme de creare site-uri permit conectarea la instrumentul Google Analytics, doar dacă optezi pentru planuri Premium – după cum bănuiești deja, astfel de planuri sunt mai scumpe, iar unele platforme practic te obligă să alegi un plan mai scump, dacă îți dorești să poți utiliza unul sau ambele instrumente menționate.
Dacă nu știi ce să alegi, verifică accesând acest link, ce creatori de site-uri sunt cei mai apreciați la momentul actual – astfel, cu siguranță îți va fi mai ușor să te decizi cu ce platformă să lucrezi și care să se potrivească nevoilor și cerințelor tale!