Tendințe pentru optimizarea SEO de urmărit în 2020

E timpul pentru previziunile anuale ale celor mai mari trenduri, de data asta SEO fiind în centrul atenției. 

Peisajul SEO e unul foarte dinamic și se află într-o continuă schimbare. Sigur, unele lucruri rămân la fel: folosește cuvinte-cheie relevante în titluri și subtitluri, optimizează site-ul și pentru mobil etc. 

Dar alte lucruri tind să fie într-o continuă spirală a schimbării, și acest articol este tocmai despre asta. Deci dacă vrei să știi tendințele SEO de anul acesta care îți vor influența munca, ai dat click unde trebuie. 

Dar, ca să luăm totul pe rând, nu putem vorbi despre SEO sau orice fel de optimizare dacă nu te-ai decis deja că ai nevoie de un website. Design-ul și SEO se completează de minune, deci dacă ești pasionat de web design sau pur și simplu dorești să-ți construiești un site web de la 0 și să urmărești tendințele despre care vom vorbi, te putem ajuta cu câteva resurse educative!

Click pentru mai multe detalii. 

Google dorește să fie destinația finală a călătoriei utilizatorilor săi. Asta, mai mult decât orice, definește SEO în materie de trenduri anul acesta. Așa că hai să aruncăm o privire rapidă asupra tendințelor ce vor fi discutate mai apoi pe larg:

Conținutul articolului:

  1. Optimizarea și calitatea conținutului
  2. Optimizarea SEO pentru mobil
  3. Căutările vocale – o tendință populară printre utilizatorii
  4. Videoclipurile – noii regi ai conținutului
  5. Snippets – poziția zero în rezultatele căutărilor Google

Optimizarea și calitatea conținutului

Deși nu pare neapărat un trend specific anului 2020, optimizarea și calitatea conținutului sunt mai importante acum decât au fost vreodată. Cu numărul din ce în ce mai mare de afaceri în mediul online, diferența optimizării vine din conținut. 

Fie că vorbim de anul 2020 sau de 2010, un lucru a fost și va continua să fie elementul central al SEO: 

Conținutul. 

Acesta afectează totul în optimizarea motorului de căutare: de la structura site-ului, link-urile pe care le construiești, la experiența pe care o oferi utilizatorului. 

Fă-ți un obiectiv din a avea cel mai bun conținut din acel domeniu pe site-ul tău sau cel puțin o parte din acesta. Pentru că asta te ajută să construiești o anumită autoritate site-ului tău și să ai cerere pentru conținut, ceea ce duce la o rentabilitate a investiției pozitivă. Mai mult decât atât, o astfel de abordare a conținutului este exact ceea ce caută Google pentru a satisface nevoile utilizatorilor săi. 

Ca să ai succes în 2020, va trebui să scrii lucruri care sunt relevante și de valoare pentru audiența ta. Conținutul va trebui să fie bine documentat, să urmeze o structură logică care face navigarea și citirea mai ușoară și trebuie să satisfacă nevoile utilizatorilor. 

Articolele informative și de calitate sunt tipul de conținut care cu siguranță vor crește popularitatea unui website în 2020.

Discreția editorială la Google încă nu este perfectă – asta însemnând că încă va exista conținut nu atât de bun clasat pe poziții mult prea bune. Dar ziua în care conținutul de calitate va câștiga mereu va veni. Și cine știe, poate chiar în 2020. 

Optimizarea SEO pentru mobil 

Poate ești surprins să vezi acest punct pe listă, deoarece te gândești că toată lumea ar trebui să știe că un site trebuie optimizat și pentru mobil. Dar numărul de persoane care încă nu fac acest lucru e în continuare destul de mare. 87% dintre utilizatorii de internet sunt pe telefoanele mobile. Așa că Google a făcut trecerea la „mobile-first indexing” (indexarea pentru mobil) pe 1 iulie 2019 pentru a îmbunătății experiența căutării de pe telefonul mobil. 

Nu poți ajunge departe în ceea ce privește optimizarea motoarelor de căutare dacă nu ai un website optimizat pentru mobil. Așa că dacă nu ai un site care este mobile friendly, ar trebui să faci din asta o prioritate. 

Toate raportările tale la online trebuie să reflecte faptul că prioritizezi performanța pe mobil. Când te gândești la crearea site-ului tău, în loc să îți imaginezi pe cineva cum stă la un computer, trebuie să realizezi că de cele mai multe ori, persoana aceea va folosi un telefon mobil ca să intre pe site-ul tău. 

Căutările vocale – o tendință populară printre utilizatorii

Înainte de existența smartphone-urilor, oamenii căutau prin a introduce cuvinte în casetele motoarelor de căutare de pe computerele lor. Cuvintele cheie au apărut tocmai ca urmare a acestui comportament. O dată cu creșterea folosirii telefoanelor mobile, căutările vocale au devenit o tendință populară printre utilizatorii de internet. 

Aceste căutări nu se fac doar de pe telefon, dar și de pe asistenți cum ar fi Amazon Echo, Samsung Smart TV, Voice Pod etc. Statisticile din martie 2019 arată că 20% dintre utilizatorii de mobil folosesc căutarea vocală. Dar totuși cum îți optimizezi site-ul pentru căutări vocale?

”Google, poți să găsești cea mai apropiată spălătorie?”

Căutările vocale înseamnă că oamenii pun întrebări în funcție de necesitățile pe care le au, deci vor căuta în același mod în care vorbesc. Deci termenii au devenit mai colocviali și mult mai specifici, utilizatorii știind direct ce anume vor să găsească. Așadar, conținutul tău ar trebui să se adapteze și acestei cerințe. 

Videoclipurile – noii regi ai conținutului

Asemănător cu căutările vocale, și videoclipurile devin din ce în ce mai populare. Studiile arată că 6 din 10 persoane preferă să se uite la videoclipuri online decât la televizor. În multe feluri, pare că YouTube-ul a devenit noul televizor. 

Și știți cine mai iubește videoclipurile? 

Google. 

Deci acestea sunt o parte crucială din strategia ta de SEO și din eforturile tale în lumea marketingului digital. Statisticile arată că un videoclip este de 50 de ori mai predispus să apară pe prima pagină de căutare decât o pagină web cu text. Mai mult decât atât, 63% din căutările universale de pe Google includ videoclipuri.

Utilizatorii actuali ai internetului preferă să primească informația prin videoclipuri. Ce poți face tu în acest caz? Poți crea videoclipuri pe YouTube care să vină în completarea informațiilor deja existente pe site-ul tău și astfel poți crea mai mult trafic. Sau poți chiar introduce acele videoclipuri direct pe site-ul tău. Pentru a ține cont de optimizare, folosește cuvinte cheie relevante în descrierea clipurilor și fii atent și a titlul acestora. 

Snippets – poziția zero în rezultatele căutărilor Google

Google a evoluat în ultimii ani pentru a oferi o experiență de căutare mai bună pentru utilizatorii săi, un element al acestei evoluții fiind snippets. 

Un snippet reprezintă un sumar al răspunsurilor pentru o căutare. Google îl afișează la începutul paginii, deasupra reclamelor plătite sau organice. Sunt prezenți de câțiva ani și au dus la o schimbare semnificativă a paginii rezultatelor de căutare. Aproape jumătate din căutări nu mai au click-uri pentru că utilizatorii află răspunsuri încă din aceste cutiuțe cu informații, care au un trafic mai mare decât primele apariții organice. 

Ca să profiți de acest instrument și să aduci mai multe click-uri pe site-ul tău, trebuie să furnizezi răspunsuri clare la întrebările frecvente de pe site-ul tău. Snippet-urile sunt evaluate și urcate în funcție de calitatea lor, deci reprezintă o oportunitate pentru creatorii de conținut, din moment ce îți oferă posibilitatea de a genera mai mult trafic organic. 

Așadar, când crezi că ai înțeles complet misterele SEO, algoritmii se schimbă sau apar alte trenduri…

Dacă ești pasionat de web design sau pur și simplu dorești să îți construiești un site web de la 0, noi te putem ajuta cu sugestii și materiale educative!